zaterdag 3 september 2011

Dag Aruba.

Dan is het ineens zover dat we na een paar maanden op (voormalig) Nederlands grondgebied naar Colombia gaan. Hier zullen we zondag aankomen.

Vrijdagmorgen zijn we met de boot naar Barcadera gevaren om uit te klaren.
Deze keer werden we aangesproken door een man van de havenautoriteiten die er zelf ook een beetje moeite mee had om te vertellen dat we 10 dollar liggeld moesten betalen, dat was volgens de bijbehorende brief 1 januari 2011 ingegaan. Bij aankomst hebben we geluk gehad dat hij op dat moment zeker niet aanwezig was, vooral omdat het toen zondag was en het tarief dan 20 dollar per uur is.

In deze haven worden ook de groenten, fruit en verse vis binnen gebracht.

De mannen die de meloenen aan het uitladen waren vonden het wel leuk dat ik daar foto's liep te maken, ze gingen extra enthousiast de meloenen overgooien.

Vanmiddag wilde een vogel (wie weet de naam van deze vogelsoort?) op de zijkant van het grootzeil gaan zitten, dat lukte natuurlijk niet en hij gleed zo langs de rand naar beneden. Gelukkig zag ik het gebeuren en kon ik nog net opzij springen, anders was hij zo op mijn hoofd geland.

Hij heeft zeker een uur aan boord gezeten om uit te rusten en nadat hij een vochtige wind liet waarbij de poep er flink uitspoot tot aan de andere bank en boven op mijn voeten, is hij weer vertrokken.

Vandaag hebben we al 2 keer een groep dolfijnen rond de boot gehad. Deze zijn op de rug donker grijs, hebben een vlekkerige zijkant en een roze buik.