vrijdag 2 december 2011

Spaanse les.


In de Lonely Planet had ik gelezen dat er in Bocas town een school was waar je Spaanse lessen kon volgen, waar ik een week les heb genomen. Omdat we nog naar een aantal Spaanstalige landen gaan wil ik toch proberen gesprekjes met de mensen te kunnen hebben om beter contact te maken.
De week begon al met een vrije dag omdat het een feestdag was, dus dinsdag en woensdag heb ik een extra uur les gehad.

Mijn lerares Paulina

Het was heel leuk om te doen maar zeer intensief. Ik ben overspoeld met algemene regels, uitzonderingen, werkwoorden, zelfstandige naamwoorden, bijwoorden enz. Nu komt het erop aan om vooral veel te oefenen en de woorden zoveel mogelijk te gebruiken.

De afgelopen dagen heeft het heel veel geregend. We wilden toch nog wel iets meer zien dan alleen de boot en zijn woensdag met de bus naar Bocas del Drago en weer terug gereden. Daar is verder niets te zien maar we hebben wel het eiland rondgereden en een indruk gekregen. De eilanden hier bestaan buiten de plaatsjes helemaal uit regenwoud, met bomen van wel 50 meter hoog waar lange slierten mos en andere planten aanhangen.


Ook midden in Bocas staan in het Parque Simon Bolivar bomen met mosslierten die aangeven hoe zuurstofrijk de lucht hier is.