donderdag 22 december 2011

Naar South West Bay en een hike naar de Peak.

Dinsdagmorgen zijn we met Ton en Toos op de bus gestapt voor een rondje om het eiland. De bus is een soort vrachtwagen waar een houten opbouw op gemaakt is met een stel banken waarvandaan we een leuk uitzicht hadden tot het ging regenen. De chauffeur stopte om de blauwe zeilen voor de open zijkanten te doen waarna we helemaal niets meer zagen. Halverwege de rit waren we bij South West Bay en bleek het tijd voor zijn middagpauze te zijn. De chauffeur vertelde ons nog waar we lekker konden eten en dat hij ons om 14.30 uur weer op zou halen voor de rest van de rit. We zijn dus het strand opgelopen en hebben daar bij een restaurantje een heerlijke visschotel gegeten.

De dames in de keuken.

We zagen dat de verse vis door bootjes werd aangevoerd, in het water schoongemaakt, daarna gewogen en bij de restaurantjes afgeleverd.
Na het eten hebben we nog een eindje over het strand gelopen voor we met de bus de rest van de rondrit hebben gemaakt.

Woensdagmorgen was het vroeg dag omdat we met een groepje bemanningen van diverse boten de Peak (360m boven de zeespiegel) zouden gaan beklimmen. Hans en Linda hadden deze hike een paar maanden geleden al eens gedaan en Hans zei dat hij het pad nog wel wist te vinden dus hoefden we geen gids te nemen.

Met z´n allen in de laadbak.

Een taxi heeft ons naar het begin van het pad gebracht waar we vol goede moed van start gingen. Na ongeveer 3 kwartier klimmen en klauteren begon Hans toch een beetje te twijfelen of we het goede pad wel volgden en liep alvast een eindje vooruit. Daar bleek dit pad dood te lopen dus allemaal weer terug om het juiste pad te vinden.

Gelukkig kwamen we iemand van het eiland tegen, die wel wist waar het pad begon. Nadat we helemaal weer naar het begin terug waren gegaan, konden we toch aan de klim beginnen. Doordat we een extra route hadden gelopen was het alles bij elkaar een behoorlijk zware tocht maar het uitzicht op de top was heel mooi.

Boven op The Peak.

We konden rondom over het eiland kijken en alle boten in de baai zien liggen. Na de wandeling naar beneden zijn we met z´n allen weer naar het strand van South West Bay gegaan om de vis bij het volgende restaurantje te proeven.

Wij hebben ons laten verwennen met conch en garnalen.
Conches zijn grote schelpdieren. Het is een heel karwei om deze uit de schelp te halen, daarna moeten ze nog een tijd mals worden geslagen voor ze klaargemaakt kunnen worden. Deze kun je dus beter in een restaurant eten.☺

Na het eten even zwemmen of slapen in een hangmat en,

nadat de buschauffeur zijn wagen aan de praat had gekregen, met de bus weer terug.